Jaka dieta na cellulit?

Żadna kobieta nie jest zadowolona, gdy dojrzy na swoim ciele oznaki cellulitu. Gdy problem staje się coraz bardziej dotkliwy, należy podjąć zdecydowane kroki. Oprócz ćwiczeń i masaży, warto dokładniej zwrócić uwagę na listę spożywanych przez nas produktów. Jeśli zbyt często jadamy w pośpiechu, racząc się hamburgerem i popijając colą, jesteśmy na dobrej drodze do skażenia naszego organizmu ogromną ilością toksyn. Co więc jeść, by skóra odzyskała dawny blask i jędrność. Przyjrzyjmy się głównym założeniom diety na cellulit!

Dieta na cellulit – jadłospis

Warto zacząć od rzeczy, których musimy kategorycznie unikać. Oprócz wspomnianych już fast-foodów, powinnyśmy zapomnieć o słodyczach i potrawach tłustych, ostro przyprawionych, gdyż sprzyjają gromadzeniu się wody. Sól i kawa także nie będą naszymi sprzymierzeńcami w walce z pomarańczową skórką. W diecie na cellulit, a szczególnie w diecie na cellulit na udach niezwykle istotne jest jedzenie małych, regularnych posiłków, od 4 do 5 razy dziennie. Bardzo ważne jest śniadanie, bo dostarcza mnóstwa niezbędnej do życia energii i wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Kolejne posiłki powinny być zjadane w równych odstępach, co bez wątpienia uchroni nas przed napadami głodu.

Cellulit potocznie określany jak pomarańczowa skórka to przypadłość występująca jedynie u kobiet. Charakteryzuje się nierównomiernym rozmieszczeniem tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii, co objawia się guzkami, czy zagłębieniami na udach, pośladkach oraz brzuchu. Cellulit to duży problem estetyczny, który można rozwiązać na wiele sposobów, chociażby przy pomocy specjalistycznych zabiegów, czy kosmetyków. Jednakże nie możemy zapominać, że kremy, zabiegi lub masaże powinny być jedynie dodatkiem do ćwiczeń oraz odpowiednio dobranej diety. Cellulit nigdy nie da nam spokoju jeżeli nie zadbamy o nasze ciała od wewnątrz. Dobrze dobra dieta antycellulitowa nie tylko pomoże w redukcji przerośniętej tkanki tłuszczowej, ale również zapewni dobre samopoczucie. Tak więc, co jeść, a czego unikać żeby raz na zawsze pozbyć się pomarańczowej skórki?

Z czego zrezygnować w diecie, mając cellulit?

Jeżeli chcemy cieszyć się z pięknej i zdrowej skóry na udach, czy pośladkach musimy zrezygnować z niektórych produktów żywieniowych. Niekwestionowanym sprzymierzeńcem cellulitu jest na pewno sól. Ograniczanie soli do zera nie jest ani przyjemne, ani zdrowe, w końcu sól odgrywa wiele bardzo ważnych funkcji w naszych organizmach. Musimy jednak pamiętać, że wszystko w nadmiarze może zaszkodzić i tak samo jest z solą. Dlatego gdy posiadamy cellulit, musimy zdecydowanie ograniczyć ilość tego produktu w naszej diecie. Szkodliwe jest również spożywanie potraw tłustych i ciężkostrawnych, jak chociażby salami albo frytki. Salami to istne skupisko tłuszczu oraz cholesterolu. Możemy z powodzeniem zastąpić ją zdecydowanie zdrowszą szynką, na przykład z indyka. Frytki i inne produkty typu fast food to również sprzymierzeńcy cellulitu. Jeżeli chcemy posiadać jędrną i gładką skórę, musimy unikać tego typu potraw. Uzależnienie od kofeiny albo alkoholu także nie pomoże zwalczyć cellulitu, a jedynie go pogłębi.

dieta antycellulitowa

W jadłospisie racjonalnej diety na cellulit trzeba uwzględnić głównie produkty bogatych w witaminy z grupy B (kiełki zbóż, drożdże, jajka), chude mięso i sery, ryby, a także owoce działające moczopędnie (arbuz, pietruszka, czereśnie, truskawki). Dzięki temu pozbędziemy się pomarańczowej skórki oraz zyskamy zdrowe włosy, cerę i paznokcie, o jakich zawsze marzyłyśmy! Warto przede wszystkim pamiętać, że najważniejszą zasadą w jadłospisie diety na cellulit na udach jest idea świadomego odżywiania – możemy jeść mniej, ale jedynie produkty o wysokiej wartości odżywczej. Dzięki tej strategii w Twoim organizmie będzie zachodziło wiele procesów przemiany materii równolegle. Nie zapominajmy, że równie istotne co pożywienie, są dla naszego organizmu płyny. Wedle dobrze skomponowanej diety na cellulit pij przynajmniej 2 litrów niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. Świetnie sprawdzi się także zielona herbata.

Zobacz, jak rozpoznać cellulit wodny!

Uzupełnieniem właściwej i zdrowej diety na cellulit (w tym diety na cellulit na udach) będzie stosowanie dobrej jakości kremów pielęgnacyjnych, znacznie redukujących tkankę tłuszczową. Jednym z najlepszych, złożony jedynie z naturalnym składników, jest Vialise. Dzięki jego sprawdzonym właściwościom pozbędziesz się z organizmu toksyn, poprawisz mikrokrążenie i kompleksowo zadbasz o wygląd Twojej skóry. Krem Vialise może z powodzeniem zastąpić zwykły balsam! Nie czekaj więc – połącz dietę na cellulit, ćwiczenia, masaże, naturalny skład Vialise i ciesz się piękną skórą na całym ciele!

 

Dieta na cellulit jadłospis

Dobrze dobrana dieta na cellulit to klucz do sukcesu, jeżeli chcemy pozbyć się pomarańczowej skórki. Menu antycellulitowe powinno być bogate w warzywa oraz owoce. Nic w tym dziwnego, w końcu pomidory, warzywa strączkowe, ziemniaki, banany, czy czarna porzeczka to nie tylko źródło antyoksydantów, ale również potasu. Dodatkowo warzywa i owoce przyspieszają przemianę materii, a także są moczopędne, czyli wspomagają usuwanie nadmiaru wody z organizmu oraz toksyn. Nie można również pominąć produktów bogatych w witaminy z grupy B, czyli na przykład jajek, kiełek zbóż, czy drożdży. Witaminy z grupy B mogą pomóc w walce z cellulitem, ponieważ są odpowiedzialne za przemianę materii oraz za proces przyswajania przez organizm składników odżywczych, w tym substancji odpowiedzialnych za redukcje cellulitu. Inną wartą poruszenia kwestią jest picie wody a cellulit. Osoby walczące z cellulitem powinny pić dużo niegazowanej wody mineralnej oraz zielonej herbaty, ponieważ wypłukują toksyny z komórek ciała oraz przyspieszają przemianę materii. Kobiet zmagające się z cellulitem powinny pić przynajmniej dwa litry płynów na dobę. Kolejnym wrogiem cellulitu są kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 oraz omega-9, zwarte między innymi w rybach morskich tranie, czy olejach roślinnych. Produkty bogate w kwasy tłuszczowe nie tylko przeciwdziałają odkładaniu się tłuszczu w organizmie, ale również poprawiają metabolizm i przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej.

Jeżeli chcemy zwalczyć cellulit na udach, pośladkach i brzuchu to musimy pamiętać o zdrowej diecie, bogatej w warzywa, owoce i przede wszystkim w płyny. Zdrowe odżywianie nie musi być pełne wyrzeczeń, można stworzyć wiele pysznych dań na bazie warzyw, owoców, pełnoziarnistego pieczywa, czy ryb. Poza tym zdrowa dieta to również gwarancja dobrego samopoczucia.

Jaka dieta na cellulit?
5 (100%) 6

9 odpowiedzi

  1. Ja jem zdrowo, ale to nie dieta jest przyczyna stanu mojej sylwetki, tlyko moje lenistwo ;( Chyba czas na zmiany…

    1. Skąd ja to znam 😀 Miałam tak samo ale zaczęłam z koleżanką chodzić na tenisa raz w tygodniu więc nawzajem się wyciągałyśmy. Najtrudniej jest zacząć a później nawet źle się czujesz psychicznie i fizycznie gdy nic nie robię 😀

  2. Czy Vialise jest również dostępny w sklepach stacjonarnych ? Szukam jakiegoś dobrego kremu na cellulit i czytając opinie ten jest zdecydowanie najlepszy 🙂

    1. Vialise kupisz przez internet 🙂 Przesyłka jest bardzo szybka. I potwierdzam Vialise ma własnie mega skład i najszybciej widać po nim efekty. Jestem w trakcie drugiego opakowania, któr mam już i tak dosyć długo, więc miodzio :D.

  3. Jak sobie radzicie laski z odstawieniem soli i kawy? Dla mnie to najważniejsze elementy w diecie i nie wyobrażam sobie nie pić kawy i nie solić niektórych rzeczy 🙁

    1. To nie jest łatwe przyznaję…ja używam soli himalajskiej np do ziemniaków albo makaronu, ale do sałatek i kanapek używam przypraw typu tymianek kolendra. Słyszałam, że można natrzeć mięso świeżą szałwią, ale nigdy tego nie próbowałam. Lepiej też zrezygnowac z wędlin, pieczywa i serów bo tam też jest sporo soli

  4. bardziej uwaga do wegan: jeśli mimo takiego odżywiania macie dalej cellulit to własnie przez oleje roślinne. Ich też powinno się wystrzegać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *